La Santa Seu ha fet públic el nomenament de Mn. Xavier Vilanova Pellisa com a Bisbe auxiliar de Barcelona, i l’Emm. Sr. Cardenal Joan Josep Omella i Omella, arquebisbe de Barcelona, l’ha presentat a la seu de l’Arquebisbat.

vilanova javier auxiliar BarcelonaEl nou Bisbe auxiliar va néixer a La Fatarella, comarca de la Terra Alta, el 1973, és prevere del bisbat de Tortosa des de 1998, i és el Rector del Seminari Diocesà de Tortosa, i des del mes de juliol del 2018 és el rector del Seminari Major Interdiocesà.

Ha estat Delegat diocesà de Catequesi i de Pastoral Vocacional, Membre del Consell Presbiteral i Rector de les parròquies d’Alfara de Carles i del Sagrat Cor de Jesús del Raval de Cristo (Roquetes) i actualment ho és de la parròquia del Pinell de Brai. És missioner de la Misericòrdia per nomenament del papa Francesc i col·labora habitualment amb l’associació catòlica “comunitat del Cenacle” que acull persones que han caigut en la drogoaddicció. Forma part del Consell Assessor de Rectors de Seminaris de la Comissió episcopal de Clergat i Seminaris de la Conferència Episcopal Espanyola.